.

.

8/20/2013

An important notice


Ensinnäkin anteeksi ihan järkyttävät kuvat. Ei ollut aikaa etsiä tai ottaa parempia, joten nämä saavat nyt kelvata.

Kuten edellisessä postauksessa jo sanoin: lähden perjantaina 23. päivä kymmeneksi kuukaudeksi Saksaan vaihtoon. En ole kuitenkaan laittamassa blogia tauolle tuoksi aikaa, vaikka alunperin sitä meinasinkin. Kone kyllä on mukana ja muut jutut, mutta kaikki riippuu nyt vain muutamasta seikasta.

Onko isäntäperheellä nettiä? 
Oikeasti, mulla ei ole hajuakaan tästä. Luultavasti on, kun me lähetellään s-posteja ja sellaista, mutta eihän sitä tiedäkään, jos se onkin joku erikoinen juttu. Saksa on jännä maa, sen olen jo moneen kertaan voinut todeta. Ja mitä nyt olen saanut selville ja päätellyt, perhe on aika lailla "ekoperhe". Ne vanhemmat teki juuri monen monen päivän teltta- ja pyöräilyretken Pohjois-Saksassa ja kävi Tanskassakin! 

Onko mulla aikaa? Kehtaanko olla paljon koneella?
En tiedä yhtään sitäkään mitä seuraava vuosi tuo tullessaan. Otanko harrastuksia? Saanko kavereita, joiden kanssa hengata ja viettää aikaa? Viekö perhe mua jonnekin? Onko mulla paljonkin kouluhommia? Ja sitten kun sitä vapaa-aikaa on: pystynkö ja kehtaanko olla paljoa koneella? Sen tiedän kyllä, että huomattavasti vähemmän kuin nykyään...

Valokuvaus?
No kamerahan on kyllä mukana, totta vie! Eri juttu vain riittääkö ideat ja aika kuvaamiselle. Pidän kuitenkin tuosta vuodesta lifestyleblogia (linkki oikealla), jonne tulee sellaiset lärpäkkeet ja härpäkkeet. Tämä blogi pysyy taideblogina, ei huolta. 
Toivon tosissani, että saisin ystäviä, jotka olisivat innokkaampia poseeraamaan kuin nykyiset ystäväni täällä Suomessa... Malleja olisi kiva saada, eiköhän niiden mukana niitä ideoitakin tule!

Lisäksi olen ajatellut tehdä jonkinlaista arvontaa pystyyn jossain vaiheessa. Mutta tiivistettynä: blogi ei jää tauolle, päivittelen tänne niin usein kuin mahdollista! Saa nähdä mitä seuraava vuosi tuo tullessaan ;)

Ainakin saan uudenlaisia kukkia kuvattavaksi, hih.

26 comments:

  1. Anteeksi järkyttävät kuvat??? Häh? Noi on upeesti muokattuja, tunnelma aivan ihana.
    http://100milesnetta.blogspot.fi/

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh, no kiitos :o mun silmiin ne vaan on niin tavallisia ja järkyttäviä, ja hävettää kun tungen tänne aina vaan näitä kukkia :D

      Delete
  2. oi oi oi oi oi . nyt löyty blogi mun silmään, ihan m a h t a v a a! niiin kauniita kuvia, siis jos nää on sun mielestä järkyttäviä niin huhhu mitä on sitte ne hyvät? :-D ehdottomasti jään seuraamaan, ihanaa.
    käy kurkkaa munki blogi jos kiinnostaa! :-)
    www.inhalejools.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. huijuijui, kiitos hirrrrrmuisesti! ♥ Kiva kun jäit seurailemaan :--)

      Ja käyn juu! :-D

      Delete
  3. Upeitahan nää on! ;) Siis oikeesti saat sun ympäristöstäs aina niin ihania kuvia! :D Mietin et mitenkäköhän täältäkin sais tommosia ihanuuksia! :3

    Ps. Kuvailetko paljon jalustalla/kuvaatko jalustalla ollenkaan? Aattelin kun nää on aina niin tarkkoja ja hyviä, eikä pienintäkään heilahdusta ole! Itse oon yrittänyt jalustan kanssa joskus kuvailla, mut siihen koko touhuun meni about 15 minuutin jälkeen hermot! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ai jaa, no kiitos! Kiva et joillekin kelpaa :) ♥

      Äidin vanha jalusta meni rikki ja se oli iso ja painava. Käytin sitä yleensäkin vai videoissa ja tähtien kuvaamisessa, eli juuh, en käyttele jalustaa laisinkaan :D Makrokuvia kun kuvailen, niin otan nopeasti yli kymmenen kuvaa kohteesta, samalla kun liikun aavistuksen verran ja koetan näin saada tarkkaa otosta. Yleensä sellainen tuleekin :)

      Delete
  4. en kestä mite ihanii kuvii, toi eka <3

    ReplyDelete
  5. Nää kuvat on ihania joka ikinen kerta ♥

    ReplyDelete
  6. Ihania kuvia taas! Mä en millään pysty ymmärtämään sun kuvaus- ja kuvaskäsittelytaitoja, ne on jotain mitä mä oon aina ihannoinut ja tulen aina ihannoimaan ♥ :)

    Kerroin jo tän yhelle toiselle bloggaajalle mutta koska tämä oli niin hirveän noloa, voisin kertoa sullekkin. Kun siis mun luokalla on yksi poika joka ei puhu, ja hänessä on kai vähän Down-syndroomaa. Poika muistuttaa minua esikouluni ensimmäisestä ystävästä, joka oli myös osittain Down. He eivät voi olla sama henkilö sillä ensinnäkin heillä oli eri nimet, ja tämä esikoulun kaverini ilmeisesti tappoi itsensä kun oli 15-vuotias... mutta nyt hyppäsin aiheesta.

    Päivä siis meni muuten hyvin, mutta juna-asemalle ilmestyi yksi rasistipoika nuorisokodista, hän ajattelee että kaikki joissa on jotain "vikaa" pitäs tappaa. Tähän vikaryhmään kuuluvat tummaihoiset, vammaiset sekä pojan mielestä rumat naiset. Kopioin tähän tekstin jonka kirjoitin sille toiselle bloggaajalle, sillä en nyt jaksa kirjoittaa samaa asiaa uudelleen...

    Vähän ikävämpi nolo tilanne... olin odottamassa juna-asemalla A:n (se poika joka ei puhu), O:n (toinen luokkalaiseni ja I:n (myös luokkalaiseni) kanssa junaa, ja yhtäkkiä paikalle ilmestyi eräs poika nuorisokodistani, T. Juttelin siinä I:n kanssa ja T tervehti minua "Moi Jenni!" No moikkasin häntä takaisin ja T kysyi "onkos hän sun luokkalainen?" "On hänen nimensä on I. Ja tässä on O ja A." Sanoin ja pyysin O:ta ja A:ta moikkaamaan. "Hei A, ootko joku vitun vammanen?" A:lla on vähän Down-syndrooman merkkejä ja siksi hän näyttää vähän erilaiselta. "Oikeesti T, toi on törkeetä!" Huudahdin ja kävelin A:n viereen. "Ai ooksä ihastunu johonkin vammaseen? Mieti miltä teidän lapsetkin tulee näyttämään..." T paasasi ja mulla kiehui ihan kunnolla, ja huusin "Mikä vitun oikeus sulla on tulla haukkumaan A:ta, se ei oo tehny sulle mitään!"

    "Ei tarvii suuttua, mä vaan sanon asiat niinkuin ne on; vammasten pitäis kuolla..." T mutisi ja sanoi "mutta meidän juna tulee, jäätkö sä kuhertelemaan VAMMASEN kanssa vai tuutko sä ylemmän rodun kanssa junaan...?" T kysyi hymyillen "Hei sä tiiät että nuorisokoti suuttuu jos jään tänne ilman lupaa, mutta en kyllä tuu sun kaa samaan vaunuun." Sitten sanoin A:lle moikka ja A hymyili mulle ja vilkutti. Vilkutin hänelle vielä vaunusta junan lähtiessä, ja hän vilkutti takaisin.

    Päivän saldo; sain ilmeisesti uuden ystävän, mutta T käyttäytyi tosi lapsellisesti >:(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos hirmuisesti siis jälleen kerran :--D ♥

      Oijoih, ikävä tilanne kyllä. Ihmiset osaa kyllä tosiaan olla sitten totaalisia paskapäitä, tota T:tä nyt tarkoittaen.
      Mut on todella ihannoitavaa miten sä käyttäydyit. Oikeasti, olispa mulla tollaisia ystäviä! Mun sanat ei riitä kertomaan miten ihanasti sä käyttäydyit ja mun valokuvaus- ja muokkaustaidot eivät ole niin mitään verrattuna tohon. Jatka siis samaan malliin, maailma tarvitsee sun kaltaisia ihmisiä enemmän ;) Äläkä välitä T:stä, SE tässä vammanen oikeasti on :D

      Delete
  7. Moi!:-) Haastoin sut mun blogissa!

    http://liveyourdream-emma.blogspot.fi/2013/08/ensimmainen-tekemani-haaste-ikina.html

    ReplyDelete
  8. Hahhaa, kävipä niin hassusti et satuin haastamaan siut samaan kuin edellinen kommaaja (http://moodof.blogspot.fi/2013/08/minut-on-haastettu.html) :D Noh, ei siun nyt kahteen kertaan tarvii ruveta samaa haastetta tekemään :p

    Mutta joo, taas kerran tosi kivoja kuvia jajaja mukavaa vaihtoa Saksaan! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ei vitsit :D mulla on vielä edellinenkin haaste tekemättä ja näköjään kaikki haluaa mut haastaa, huhh! Koetan keksiä jotain, nytkin kun oon täällä saksassa, niin on tosi hankalaa mitään kummoisempaa tehdä, mut yritän! :)

      Kiitos hirmuisesti <3

      Delete
  9. Oi vitsi kun kauniita kuvia, ihania! <3

    http://www.ellataimi.blogspot.fi/

    ReplyDelete
  10. Moii, sulle on haaste mun blogissa : http://munsydansanooniin.blogspot.fi/

    ReplyDelete
    Replies
    1. taas haaste?! Mutta juu, kiitoksia kovasti, katsotaan mitä voin tehdä :)

      Delete
  11. oh täydellinen blogi... miksi löysin vasta tänään !? Älä ikinä lopeta !!! En voi lopettaa tän selaamista... :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. uihh, ihana kuulla, kiitos ♥ ja en lopeta ainakaan pitkään aikaan, hih :)

      Delete
  12. WAU! Ihania kuvia, osaat kyllä kuvata. Kuinka kauan oot valokuvaillut? Munkin on vaan pakko selata näitä postauksia läpi, kun nää kuvat ja kaikki on niin mahtavia. Ja pidä kiva vuosi! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitosia kiitoksia :) virallisesti ehkä sen kaksi vuotta oon kuvaillu, ekan kameran tosin ostin seitsemän vuotta sitten omilla rahoillani, mut sitä ei kuvailuksi voi sanoa :D
      Ja kiitos, pidän ;)

      Delete
  13. en oo ikinä nähny näin upeita kuvia !! sait uuden lukijan c:

    http://dreamingg-girl.blogspot.fi/

    ReplyDelete