.

.

4/04/2014

Tee mitä pelkäät.


Tee mitä pelkäät. Voisi ihan hyvin olla mottoni, vaikka aivan täysin sitä en pystykään noudatamaan. Tässä parin vuoden sisällä oon koulinut itteäni ja 'pakottanut' tekemään asioita, jotka on pelottanut. Jopa sellaisia, jotka ovat saaneet koko kehon tärisemään ja sydämen tykyttämään niin kovaa, että tuntuu kuin se jyskyttäisi rinnasta läpi. Mutta kun on vain päättänyt, että 'hei, mä pystyn tähän' ja esittää varsinkin itselleen, että mitään ongelmaa ei edes ole ja vain tekee, tekee ja tekee... niin lopulta on taas yksi asia vähemmän mitä pelkäät. Enemmän tai vähemmän.

En enää pelkää esiintymistä. Rakastan sitä.
En enää pelkää paljoa puhua vierasta kieltä paikallisen kanssa. Se on ihan kivaa.
En enää pelkää niellä kokonaisia lääkkeitä. Se on helppoa.


Sama juttu ruoan kanssa. En vaan voi ymmärtää ihmisiä, jotka eivät vain mitenkään pidä jostakin ruoka-aineesta, esimerkiksi sienistä, katkaravuista tai oliiveista. Kun vastaan tulee jotain mistä ei pidä, se vain siirretään sivuun. Ei edes yritetä. "En tykkää", "Mua alkaa oksettaa", "Se on pahaa", "Oon yrittäny maistella, mut ei auta."
Tekosyitä.
Kaikkea kyllä pystyy syömään ja kaikkeen tottuu (liian eksoottiset jutut ovatkin asia erikseen). Ihan oikeasti. Kaikki on vaan ittestä kiinni ja yrittämiseen suhtautumisesta. Ja itselleen esittämisestä. En mäkään vielä joitakin vuosia sitten voinut sietää fetaa, katkarapuja, sieniä ja oliiveja, mutta nykyään oikeasti rakastan varsinkin fetaa ja sieniä. Tein sienikeittoakin jokunen aika sitten. Ja laitan salaattiin aina fetaa, jos mahdollista. Jos pöydällä on tarjolla katkarapuja tai oliiveja, napsin niitä kykyään hyvinkin mielelläni.
Uskokaa pois, mä tiedän sen tunteen kun ei vaan voi sietää jotakin ruoka-ainesta ja alkaa oksettaa ja ällöttää. Mutta KAIKKEEN VOI TOTUTELLA. Mikä ongelma siinä oikeasti on ettei muka pystyisi?

Pitkähkö, keskellä yötä kirjoitettu teksti (ja kaksi vuotta vanhat lappikuvat), mutta tarkoituksena oli ehkä hieman rohkaista.
HAASTAKAA ITSENNE. Älkää tyytykö tekemään asioita helposti ja niin, että pidätte itsenne turvallisten rajojen sisäpuolella. ASTUKAA RAJOJEN ULKOPUOLELLE. Tehkää jotain mitä ette koskaan olisi kuvittelleet tekevänne. KOKEILKAA UUTTA. Meillä on elämä, jotta voisimme kokea.

4 comments:

  1. Voi eiiiii mä rakastuin noihin kuviin ja teksteihin! Ja totta, jos vaan kokeilee jotain niin kyllä se alkaa luonnistumaan. Ite oon tosi rohkee kokeilemaan uusia ruokia, ja vaikka ajatus esimerkiksi sushin maistamisesta ällötti vielä muutama vuosi takaperin, maistoin kuitenkin ja nami nami :P Mä en ees muista mikä se alkuperäinen syy oli miksi en halunnut heti maistaa, taisi olla se että ajattelin että se raaka kala olisi ihan hirveää XD Ja mä oon aina rakastanut sieniä (mun isän tekemä kanttarellikastike=parasta!!! ♥) ja katkarapuja, en ymmärrä miksi niin moni inhoaa varsinkin sieniä... oliivin ja fetan kanssa on vielä totuttelemista mutta kyllä mä ne syön jos niitä on lautasella, enkä jätä sivuun kuin joku prinsessa Nirppanokka. :D

    Ja niin! Sain sovittua jätkän kanssa, me sovittiin että ollaan vielä ystäviä. :) Mulle sopii oikein hyvin, en ajatellutkaan että jätkä hyppäisi heti kanssani suhteeseen ja nuoltaisiin kuin hullut jossain kadulla XD Mä en vaan tiedä onko joku muu kuin jätkä itse kirjoittanut sen (sovinto)viestin, nimittäin tänään hän taas suorastaan juoksi mua karkuun kun oltiin matkalla pizzeriaan, näkyvin merkki oli varmaan se kun käveltiin samaa matkaa siinä ja yritin alkaa jutella hänelle jotain koska se hiljaisuus oli tosi kiusallista. No heti kun hän tajusi että yritän jutella hänelle, hän lähti hyvin äkkiä juoksemaan autotien yli toiselle puolelle tietä. Wut D:

    Maanantaina hän jutteli mulle koko bussimatkan nuorisokotiin ajan Facebookissa, mietin vaan että onko siinäkin joku muu kuin herra itse ollut puikoissa... pööööh. :c

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha kiitos :) Ja totta, hyvä kun kokeilet uusia ruokia! Se on vaan niin ihanaa, kun johonkin ruokaan tottuu ja useimmiten siitä tuleekin mulle ihan uusi herkku, koska uusi maku ;) oliivit nam ♥

      Käyttäytyy kyllä aika oudosti, pakko sanoa :s no kaipa se on vain ohimenevää ja hyvä että olette nyt vielä ihan ystäviä :) ei kyllä ole mitään syytä miksi ette olisi vähintäänkin ystäviä, siis :D

      Delete
  2. IHAN SAIRAAN UPEITA KUVIA!! muutenkin tosi hieno postaus ja aivan mahtava blogi! lukijana olen jo 8)♥

    ReplyDelete